tirsdag den 19. marts 2013

Om Hays lagersalg



I mandags var jeg til mit første lagersalg nogensinde - og det var ved Hay, som havde valgt at sælge ud af deres lager i Horsens.

Dørene stod til at blive åbnet kl 17.00, og vi havde ikke nogen intention om at blive de forreste i køen, så vi tænkte, at det var ok at være der kl 15.30.. På forhånd havde Hay annonceret at de første 350 kunder kunne få lov at vente indenfor i varmen, så vi blev rigtig glade, da vi så døren stadig var åben - men lige da vi skulle til at gå ind, fik vi at vide, at nu var der fyldt op - så vi nåede akkurat ikke lige at komme derind.

Men det var nu alligevel lidt motiverende at være de første i køen - til at komme ind efter de 350, ahem.. Heldigvis begyndte Hay at lukke folk ind til varerne ca. kl 16.15 - men det var ca. 10-20 stykker af gangen, tror jeg, så det ikke så stærkt. Vi troede desværre, at når folk først havde betalt og var smuttet, så fik vi lov til at komme indenfor at vente. Men desværre havde de besluttet sig for at ventehallen skulle være helt tømt, før flere kom derind - men så fik vi dog også lov til at komme helt ind.

Klokken blev cirka 18 og så fik vi lov til at komme ind til varerne. Jeg blev rigtig glad, for der var stadig masser af lækre varer, både sengetæpper, borde, flotte stole osv................. Men desværre var de varer allerede taget! For over det hele stod folk med bunkevis af varer omkring sig, man kan roligt sige, at de havde hamstret mere end hvad hænder og fødder kunne bære, for de stod nemlig nu og ventede på at nogle af deres bekendte kunne komme til og hjælpe dem hjem med alle varerne. Det var sådan lidt en øv følelse. Men det er vel også årsagen til, at bl.a. Trendsales nu flyder med masser af ubrugte Hay ting.

Men altså, det var da ikke sådan, at der slet ikke var noget at komme efter. Der var masser af de lilla plaider, som jeg også købte, puder (dog ikke så flotte), sengetøj med ekstra længde, sofaer, plexi ting, stole, krukker, æsker, gulvtæpper og lidt andet.

Der havde også været max begrænsninger på nogle af varerne, bl.a. max 5 puder pr. kunde, max 1 pinnochio og så hørte jeg, at der også max måtte købes 5 sengetæpper pr kunde. Men de var jo længe væk, da jeg kom ind, for de havde kun kostet 300 kr. Hay har fået meget kritik på deres facebook side, men den eneste kritik jeg har er, at jeg synes de skulle have sat max antallet ned på sengetæpperne. Måske er jeg farvet af, at det var det, som jeg helst aller mest ville have købt. Men hey, hvem har lige brug for 5 sengetæpper?? Det er da indelysende, at det enten er til andre eller til videresalg.

Men jeg fik dog købt den lilla plaid til 300 kr, puden til 250 kr, 5 æsker til 20 kr og lysestagen til 100 kr.

2 kommentarer:

  1. super fedt indlæg, jeg har nemlig tænkt på hvordan det foregik, og om det overhoved ville være det værd at komme til deres lagersalg. og hvis ikke man kommer som en af de første lyder det nærmest lige meget..

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis.. Det var også der jeg ville hen med indlægget, så man kunne danne sig et indtryk og vurderer, om man ville til det til næste år :)

      Hvis jeg skulle til det igen, så ville jeg i hvert fald gå all in og sørge for at være der i endnu bedre tid, for det var de 350 som stod forrest, som fik mest ud af det. Men der var da også noget, da jeg kom ind - men det var måske ikke det værd at køre helt fra Esbjerg, men det er jo en smagssag, hvad man vil have ud af det :)

      Slet

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...