mandag den 21. oktober 2013

Fashionista – Find din forsikring!




Efter vi har købt hus ved jeg, hvor vigtigt det er at have styr på sin forsikring – fordi det ellers kan blive en ret grim affære, hvor man kan opleve ikke at være så godt dækket, som man troede.

Findforsikring.dk har spurgt, om jeg vil skrive et indlæg om deres side, fordi de gerne vil gøre opmærksom på, at der måske sidder mange fashionistas ude i Blogverden, som ikke er korrekt dækket. Deres eksempel lyder på, at ens dyre fashion-items kan risikere ikke at blive erstattet, hvis man får indbrud – selvom man har tegnet en indboforsikring. For hvis værdien af ens accessories, designer tasker, smykker osv. overstiger en vis del af det, som man er forsikret for, så skal man ikke forvente fuld erstatning for fx sin klassiske Chanel 2.55 – hvilket ville være brand ærgerligt!

Eksemplet er dog ikke så relevant i mit liv, (ingen dyre tasker, desværre), men vi har snakket om herhjemme, at vi nok burde få opgjort, hvor mange penge vi har værktøj for. Da det sørgeligt nok er for et ret stort beløb pga byggeriet, og vi er egentlig ikke sikre på, at vi er dækket for det. Så det er godt, at jeg selv lige bliver gjort opmærksom på dilemmaet.

Derudover er det et kendt problem, at det er lidt af en jungle at vælge forsikring – det er svært at gennemskue, hvilket forsikringsselskab der er billigst og om der er forskel på, hvordan man er dækket.

Men det har findforsikring.dk heldigvis lavet en løsning på. Som de skriver på deres hjemmeside, så betaler hver 3. for meget i forsikring, så via deres hjemmeside kan man få lavet et forsikringstjek, hvor man vælger hvilke forsikringer man har brug for – og så får man tilbud fra flere forskellige selskaber… Og det er gratis og uforpligtende!

Indlægget er sponsoreret, men jeg synes, at det er ret vigtigt at have styr på sine forsikringer – og  jeg ved om nogen, hvor stor prisforskel der er ved forskellige firmaer (tjek bare mit seneste indlæg om overpriser på byggematerialer), så dette er også en oplagt mulighed for at få tjekket, om man kan spare nogle penge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tørrede blomster i ramme

Jeg faldt lige over en fin idé hos “ Livsnyderen ”, som jeg skal afprøve, når forårets blomster begynder at komme frem. Lignende ramme...